Pancake dinner!

Hejsan min vänner!

Idag är jag helt ensam hemma fram tills middagen, som jag äter tillsammans med farmor, men vet ni vad? Det går galet jävla bra! Ursäkta språket.
Jag har ätit precis som jag ska för en gångs skull, och är så himla glad och stolt! 

Igår kom jag på att jag oftast bloggar här när jag mår dåligt, vilket är väldigt tråkigt egentligen eftersom jag faktiskt oftast mår väldans bra! Det är väl klart att tankarna alltid finns där, men oftast så kan jag skjuta dem ifrån mig och koncentrera mig på familj, vänner och skola! Det som brukade vara viktigast för mig, och som blivit det igen! Mat och vikttankar kan slänga sig i väggen! Screw it.

Har redan hunnit med frukost, en långpromenad, lite galen dans i köket, ett mellanmål och nu ska jag grädda pannkakor till lunch! Tror jag börjar bli beroende. Hähä! Men det är ju så sinnessjukt gott! Skulle kunna äta det all day, every day.

Tänkte lägga upp receptet här till er gullungar! Det motsvarar en lunch/middag, med eller utan mjölk. Har kvar min, vilket är bra, för det är det enda jag gillar att dricka mjölk till! Haha.

Till en person:

1 ägg
1 dl mjöl
2 dl mjölk
1 tsk socker
1 krm salt
1 msk flytande margarin

Vispa ägg och mjöl i en bunke. Tillsätt mjölken, sockret och saltet, och stek pannkakorna i margarinet.
Sen ska man ha två msk sylt, och en frukt till. Eller ja, egentligen 1/2 äpple och 1/2 morot, men vem tusan äter morot till pannkakor?! Dagens lol. Nej tack. Äpple ska det vara!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0