Jag. Vill. Inte.

Jag får ta ledigt ifrån skolan imorgon för att jag ska till äströningsenheten med mamma och pappa. Mitt allra första möte, och jag är livrädd. Totalt vettskrämd. 
 
Har ingen aning om vad som kommer att hända eller vad de kommer att säga, och det är det som skrämmer mig mest. Mamma sa att de troligtvis kommer att göra en intervju av något slag, vilket innebär att de kommer att ställa en massa frågor till mig och framför allt om mig. De kommer att ställa en massa frågor till mig om en del av mig som jag är rädd för och skäms för, men som jag samtidigt inte klarar mig utan. Om en del av mig som jag aldrig förut pratat med någon om. Herregud, jag klarar inte av det här! Får fullständig panik... Är inte redo. Nej, jag kan inte. Klarar. Det. Inte. 
Men jag måste. Jag vet att jag måste, för jag vill inte förstöra hela mitt liv. Det vill jag verkligen inte. Jag vill leva mitt liv igen. På riktigt.

Är ensam hemma hela förmiddagen vilket gör mig galen. Hur ska jag klara av det? Vad ska jag göra då? Ska jag äta eller inte äta? Bara äta frukost eller bara äta lunch? Inget av det? Bara äta frukt? Morötter? Gröt? Müsli? Nej, det är för mycket kalorier i müsli. Men jag måste plugga, och om jag ska plugga så måste jag äta...
Jag fullkomligt avskyr att vara ensam hemma. När jag är ensam är mat det enda jag tänker på.
Jag behöver hjälp.   

Har världens dödsångest nu. Tackar som frågar.




Kommentarer
Postat av: Emma

lycka till imorn, du klarar det.

2011-03-09 @ 23:02:10
URL: http://miljonerpartiklar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0