Rädda mitt hår?

Gaaah panik!

Jag duschade förut idag och det var seriöst det värsta jag varit med om hittills!
Alltså guuud, vad ska jag göra?! Varför blir det inte bättre för?! Hjälp!
Jag har ju ätit bra i flera veckor nu och snart nått min målvikt, så varför?! TELL ME WHY!?
Kör med hårinpackning varje gång jag duschar och har håret uppsatt i princip helatiden för att undvika slitage. Plattar inte ens längre och blåser det bara när jag absolut måste (hehe!).

Nejmen seriöst, vad ska jag göra?? Någon som har något dundertips?

Jag är desperat!!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tror inte det finns något annat att göra än att fortsätta äta näringsrikt och den mängd din kropp behöver samt att gå upp till en normal vikt.

Människokroppen märker inte förändringar så snabbt utan det hår du nu tappar beror antagligen på att du åt dåligt tidigare. Fortsätt kämpa, det kommer snart sluta tappas!

2011-07-16 @ 20:34:29
Postat av: camilla

åå jag vet hur det känns, jag tappade skiit mycket hår verkligen och det började trilla av mer när jag började äta bättre men det är för att hårt ligger efter liksom om du förstår.. de tar tid innan håret kan uttnyjtta den näringen..för mig tog de 6 månader innan det slutade lossna som värst, men jag hoppas verkligen det går snabbare för dig :) hur känns det att vara hemma nu?:D



KRAMAR

2011-07-17 @ 09:04:10
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: S

gå in på apoteket och fråga om hår vitaminer det finns ju massa tabletter man kan köpa som hjälper håret att bli tjockare och massa men fråga på apoteket dom hjälper dej säker (:

2011-07-19 @ 17:00:19
URL: http://twoofme.bloggplatsen.se
Postat av: Johanna

Då förstår jag! Va skönt att de enda hittills gått så bra, är så lätt att falla tillbaka när man slipper att bli vaktad dygnet runt på en avdelning.

Ta hand om dig <33

2011-07-20 @ 21:39:07
URL: http://brunnbergjohanna.blogg.se/
Postat av: Alexis

hmm.. testa att sluta ha det uppsatt, eftersom man sätter tofsen på ungefär samma ställe varje gång blir just det partiet av håret slitet. ett annat tips är omega-3 kapslar och att äta mer avokado, lax och makrill för att få i sig lite mer bra fetter - det hjälper både torr hud och tort hår!

2011-08-02 @ 16:43:51
URL: http://anorexicat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0