Mina - inte så väl genomtänkta - svar



Ni får fråga mig vad som helst, när som helst bloggisar! 

Jag tycker egentligen inte om att prata om min vikt i kilon - då detta har varit ett av mina allra största problem - men jag väger runt 53 kilo för tillfället, och har ett bmi på 18.9. 
För några år sedan vägde jag över 60 kilo, vilket var min högsta vikt någonsin.
Det var i våras som anorexin tog över på allvar, och när jag var som sjukast vägde jag 44 kilo - vilket gav mig ett bmi på 15.8. Jag vet många tjejer som varit nere på bmi 13 och 14, men ärligt talat så tror jag inte att min kropp hade klarat av det. Jag hade dött. Jag hade kollapsat på gatan, och mitt hjärta hade stannat alldeles för tidigt.
Det är inget liv värt att leva, och tro mig, när du når din målvikt så kommer du ändå inte att vara nöjd. Den hemska sanningen är att du aldrig blir. Bara om du väljer att acceptera dig själv - som du är.

Jag har varit inlagd på Östra sjukhuset i Göteborg där jag bodde i sammanlagt tolv veckor under sommaren och hösten. De räddade mitt liv, och jag tror inte att jag hade suttit här idag om mina föräldrar inte vägrat att ge upp mig.

Herregud, jag är absolut inte proana! Nu fick jag panik! Hoppas verkligen inte att min blogg kan uppfattas så?
Jag är så äckligt jävla trött på det här, och vill inget hellre än att bli fri från mat och vikttankar.
Jag har fått mitt liv tillbaka, och jag vägrar att släppa taget om det igen. Hejdå anorexia. Jag hatar dig.

Tack så mycket vännen! Och ta hand om er nu!

Ska precis springa iväg och köpa mig ett mellanmål i cafeterian. Hur lyckas jag glömma det varenda jäkla dag?! Aaargh. Blir galen på mig själv.

Kommentarer
Postat av: S

så himla bra att du kämpar gumman<3

2011-11-23 @ 13:52:33
URL: http://twoofme.bloggplatsen.se
Postat av: Svårt

Sv; Jag är redan där förstår du, och har varit i det ännu värre. Jag har gått genom sjukhushelvetet, och kommit ut men är ändå kvar i greppet. Det gick lite uppåt men jag välkomnade henne snabbt tillbaka och nu går det åt helvete igen. Var gång jag tränar riskerar jag döden och jag upplever sjuka hallucinationer och stämningar pga syrebristen i hjärnan men jag kan inte sluta. Jag vet inte varför, men jag kan fan inte sluta.. Tack för fina ord, har en dålig dag, kanske uppskattas de ännu mer en bättre dag. Puss

2011-11-23 @ 16:53:13
URL: http://igen.blogg.se/
Postat av: Anonym

underbart

2011-11-23 @ 21:34:59
URL: http://nastydiary.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Personen som kommenterade hade nog inte läst din blogg så noga, märks ju tydligt att du inte är pro ana :) kollade igenom massa bilder idag... vad söt du är! :) kramar <3

2011-11-23 @ 22:15:06
URL: http://thewhitetrashbeautiful.blogg.se/
Postat av: camilla

Tappa inte mer i vikt nu bara :) mitt bmi låg på 13.1 tror jag när jag först kom dit :/



åå jag har också tokmkt i skolan just nu, har tenta nästa vecka men efter de blir de ngt lugnare :) så kanske i början av december ngn gång?:)<3



du är gryyym, tänker massa på dig! pussgurka<3

2011-11-24 @ 08:51:30
URL: http://resanupp.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0