Hatlista

Jag hatar tjejer för att de glor på mina ben.
Jag hatar folk i allmänhet för att de glor på mig och mina ben.
Jag hatar skolan som gör så att jag måste äta för att orka.
Jag hatar mina lärare för att de börjat bry sig alldeles för mycket.
Jag hatar pappa som alltid är nedlåtande och anklagande och som alltid får mig att känna mig misslyckad och värdelös.
Jag hatar min syster för att hon är så liten och hjälplös.
Jag hatar alla människor som försöker förstå, misslyckas och bara gör allting värre.
Jag hatar alla som säger att jag måste gå upp i vikt. 
Jag hatar mat som får mig att svälla upp och bli tjock.
Jag hatar mina vänner som vill hjälpa mig men inte förstår allvaret i det hela. 
Jag hatar vän X som vet alldeles för mycket och som kommer hinna sprida ut det halvvägs till Afrika innan vi slutat skolan.
Jag hatar min klass för att alla ser och förstår att jag är sjuk.
Jag hatar alla som pratar bakom min rygg för att de får mig att må ännu sämre.
Jag hatar mamma för att hon älskar mig alldeles för mycket. 
Jag hatar alla som tjatar om inläggning.
Jag hatar min kropp för att den är så tjock och svag.
Jag hatar Osama bin Laden och jag hoppas verkligen att han är död.
Jag hatar min behandlare för att hon har gett mig träningsförbud.
Jag hatar alla som tjatar om att hitta på saker jag inte klarar av eller inte orkar.
Jag hatar mitt matschema och mina näringsdrycker som snart kommer få mig att gå upp i vikt.
Jag hatar barnen som svälter i u-länderna för att de får mig att skämmas ännu mer över min sjukdom.

Men mest av allt så hatar jag mig själv.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0