Everybody knows

Alla vet nu.

Min släkt, nästan alla mina närmaste vänner, alla lärare och hela min klass. Det känns skönt på ett sätt. Jag behöver inte låtsas längre, men samtidigt så vill jag inte att människor ska börja behandla mig annorlunda heller. Jag vill ju bara få vara normal. Eller iaf kunna få känna mig normal ibland.

Det som förvånat mig mest är hur mycket de i skolan bryr sig. Alla lärarna och framförallt många av killarna i klassen. Jag märker att de är rädda för att säga eller göra något fel men de visar ändå att de finns där för mig och vill hjälpa, även om de inte förstår. Det gör mig glad. Jag vet att de tycker om mig. Mycket.

Och jag har Cassie. Världens gulligaste och finaste! Hon grät så mycket när jag berättade och jag förstår verkligen att hon är jätteorolig för mig. Hör av sig helatiden och frågar hur jag mår. Tur att jag har henne. Hon gör mig glad, till skillad från de andra två.
Det enda positiva vän X gjorde för mig var att berätta vad några av killarna sagt till henne. Är förvånad över att hon ville att jag skulle veta.
"MK hade ju en sån fin kroppsform innan. Många tyckte att hon var den absolut sötaste tjejen i klassen. Det är så synd att det har blivit såhär."

Himmel och pannkaka?! Jag är inte söt. Jag är ful, tjock och långt ifrån perfekt.

Jag önskar att jag kunde se mig själv med andras ögon.

Nu ska jag dricka te och se på Du är vad du äter med mamma. Senare blir det Criminal minds. Hehe!



Kommentarer
Postat av: ingrid

Hur vet alla? Har du berättat?

Gud, du är verkligen på väg uppåt. You go girl! Avundas dig. Önskar att jag också var på väg i någon riktning. Just nu står jag bara still där jag står.



Jaa fast mitt absoluta favvo-te finns på ett café, smakar jordgubb och havtorn. Går dit bara för teets skull! hähää :)

Maräng, vaniljvisp, lemoncurd, sockerkaksbottnar. Det är nog godaste tårtan i världen. Fast jag kommer inte äta nån. Bara kolla när alla andra käkar.. Orkar inte spy den här helgen. Får äta med ögonen eller vad man säger :P

2011-05-05 @ 22:13:29
URL: http://mishkas.blogg.se/
Postat av: gemma

men vad kul att få höra att så många tycker att du är fin och söt! det visar ju att det är DINA ögon, DIN syn på dig själv som är fel :)



2011-05-06 @ 03:54:17
URL: http://gemmassecret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0