Det är lätt att vara efterklok

Jag är så hemskt besviken på mig själv.
På att jag lät det gå såhär långt.
På att jag inte kämpat tillräckligt.
På att allt det här är mitt eget fel.

Det är så lätt att vara efterklok.

Och jag har ångest.
En sån fruktansvärd jävla ångest som vägrar att ge med sig.
Jag kan inte sova. Gråter, gråter och gråter. Tvingar i mig mat och gråter ännu mer.
Jag kommer att bli tjock.

Mamma låter mig inte vara ensam längre, så mormor och morfar kommer snart hit och hämtar mig. 
Middag. Men sen ska jag lägga mig på det gröna, fina gräset och låta solen värma mitt hjärta.
För det är kallt.
Det är halvt?
Jag har tappat bort mig själv.

Varför kommer de inte?!



 

Kommentarer
Postat av: linnea

ah de tror jag med.. ja de är ett så fruktansvärt tråkigt och meningslöst liv. man blir ju inte direkt glad ingen orkar med en och varför strävar man efter att vara smal när man ändå är helt instängd som ett spöke och inte orkar med ett skit fyfan jag hatar de. de finns ingen mening. insidan är allt de är den som räknas!

jag är sjukskriven eller ah jag går inte i skolan nu. sj?

aha hur erkände du de?? mycket starkt gjort! åh fyfan sluten :/ du måste kämpa dig upp. första biten e alltid jobbigast men kör bara. jag har kommit en bit på vägen de kan du med. för du vill väl? i våran, din och min, sits blir man inte några kilon tjockare eller större! man blir några kilon finare, snygare, gladare och en bättre vän du får se de så för de är faktiskt så de är! nej men tänk dig själv.. du hade inte förstått denna sjukdom om du själv inte hade upplevt den. de är ju så mkt psykiskt som man inte förstår. folk tror att de handlar om att bli smal och snygg men de är snarare om att de handlar om att bli sjuktsmal, man är livrädd för mat och har en ganska svajig självkänsla och självbild. jag vet de är som att bolla med döden. nej usch jag vill inte ens tänka på de. jag vill inte få bestående men! jag vill kunna få barn, jag vill inte minnas min tonår såhär!

ja de får inte bli värre nu! börja nu annars blir de bara värre o tar längre tid. du har inget val. döda anorexian tryck in henne i ett hörn. gör henne maktlös! fuska inte, då kommer du ingenstans, sluta läs proana bloggar och berätta alla dina tricks så att du KAN få RIKTIG hjälp. man måste. de är bara ana som inte vill men hon är elak och självisk.

nej inte jag heller jag gör lite småsaker som dans och prommenader nu för att dämpa ångesten. men prommenaderna är inte mer än 30 min långa. jag går inte i skolan och har ständigt matvakt.

okej men då är 62 din normalvikt. då du var fin och frisk. jag vägde 58 och som minst 48 jag är 174 cm nu väger jag kanske 53 :) så jag har kommit en bra bit. försök de är inte farligt. folk tycker jhag är mkt snyggare och rioligare att vara med nu. jag är mer nöjd med mitt inre nu än förut och de är de som syns igenom mina ögon och allt. jag kan inte säga arr jag inte har komplex och tankar kvar för då skulle jag ljuga men jag jobbar på dom hela tiden och de blir bättre hela tiden. jag är på väg till ett roligt liv, vill du följa med tillbaka? häng på!

ja de måste du! låt inte ana vinna en ändaste liten grej till för de är de hon hela tiden stärks av. tänk på allt detta när du sitter där och ska äta! alla människor äter, alla är inte tjocka. du kommer inte bli tjock! den maten vi ska äta är bara vanlig mat inget man blir extra tjock av. helt vanlig bara. kämpa, jag tror på oss! <3

2011-06-03 @ 23:42:45
URL: http://linneasol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0