Misslyckad och övervakad

Helvete. Jag skäms så jag kan dö.

Farmor fyllde år i fredags, så jag och Syster tog bussen dit för att kunna vara med och fira henne en stund. Egentligen var det Mamis vecka så hon blev så himla glad och förvånad när vi kom! Sken upp som en sol när hon såg oss. Jag blev glad. Min älskade Farmor.
Några timmar senare. Smörgåstårta, en hallongrotta, chokladkaka, apelsinkaka och gräddtårta. Åt helvete med hela världen.

Igår. Jag stod i duschen när Mami kom in. Hon tvingade mig på vågen. Började gråta. Jag hade lovat henne... Hon sa att hon vägrar släppa mig. Att hon vägrar se mig försvinna. Hon ska skaffa hjälp. Jag vill inte ha någon jävla hjälp! Tvingades äta frukost under bevakning. Alldeles för mycket.

Darling var i Göteborg. Vi hade planerat att åka in till Ikea först, men när Mami fick höra det så åkte vi in till stan istället. Jag träffade henne. För första gången på nästan två månader. Vi grät båda två. Pratade, skrattade, fikade och kollade runt i affärer. Det var som om vi aldrig varit ifrån varandra. Jag älskar henne så fruktansvärt mycket. Vill inte tillbaka till skolan utan henne. Kan inte fatta att hon aldrig kommer tillbaka.
Åt middag med Mami och Syster. Fick in en enorm portion kycklingfilé med italiensk pastasallad, dressing och bröd. Det var jättegott. Fetaost, soltorkade tomater och goda kryddor. Åt upp nästan allting. Lämnade bara det vidriga, färska, ljusa, väldoftande och varma brödet med underbart smällt smör på. Några pasta bitar också... Lyckades nästan rättfärdiga det med att Mami satt och såg på när jag åt. Att jag var tvungen. Det var inte riktigt sant.

När vi kom hem blev det mer mat och jag dog nästan av ångest på kvällen.

Vägde mig nyss. 49,8 kilo... Åt ett äpple och klockan fyra blir det kalas hos mormor.
Tänk att jag brukade se fram emot sånt där för bara något år sedan. Kunde längta. Förrätt, varmrätt, efterrätt, kakor, bullar och tårta. Godis också förr i tiden, men det äter jag ju aldrig längre.
Jag vill vara liten igen. Liten och bekymmerslös. Äta mig proppmätt och skratta med munnen full av socker.

Jag är så rädd. Så jävla rädd. Hur i helvete ska jag klara av detta? Jag är så hungrig. Snart kommer jag vara mätt. Äckligt mätt. Och tjock.


Kommentarer
Postat av: Kirana

står i epostfältet. LOOOOVE

2011-02-20 @ 21:17:47
URL: http://kirana.blogg.se/
Postat av: Cilla

Du är inte stor någonstans, lyssna på din mamma och få hjälp! du förtjänar inte denna skit <3

2011-02-21 @ 10:09:26
URL: http://bloodysabbath.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0