Pepparkaka, äpple eller apelsin

Supergod och lättlagad middag!
Grillad kyckling, potatisklyftor, massa sallad och en kall sås med turkisk yoghurt, rödlök och sweet chili.  
Imorgon tänkte jag skriva matdagbok här. Alltså, exakt vad jag äter och när jag äter det, så nu blir det skärpning! Whaaaah!

Efter flera timmars frossa och - prestationsångestframkallande - kemiplugg vill jag bara slänga mig ner under täcket i sängen och vakna först då jultomten failar och halkar ner i skorstenen på julaftonsmorgonen. Inte för att vi har någon eller så... Men ni förstår vad jag menar!

Äsch, screw it. Jag älskar dagarna före julafton! Vet inte vad jag babblar om, så jag skyller på kemin igen. Hehe!
Lite ironiskt att den största delen handlar om ämnesomsättningen ändå...?

Förövrigt är jag galet sugen på pepparkakor! Tänkte att ni ville veta det, och nu ska jag gå och slänga i mig något innan jag borstar gaddarna. Väljer mellan äpple och apelsin.

Ta hand om er snuttor!




Kommentarer
Postat av: Elin

Tänker inte tjata på dig om det, du hör det tillräckligt och du vet nog att de är sant - att falla tillbaka till något som var "naturligt", viktigt, självklart och som man kämpat som en galning att komma ifrån är väldigt lätt. För oss är/var det liksom ingen kamp att göra som vi gör med mat och äs.



Är inte inläggningshots-underviktig, men har inte några kilo kvar till målvikten. Fler lär det bli om jag inte skärper mig.



Så ska det låta. Anorexi är en fasansfull sjukdom. Ingen är värd den. Knappt ens jag.



Första gången jag valde bort en måltid var 2002, jag var 11 då. Det var ett skitår.



Massa massa snö på gång här! Läste dock att det ser ut som att det inte blir vit snö för de flesta. Vad är jul utan snö liksom? Usch. Men det snöar nu. Ni då, fortfarande inget vitt från himlen?



Hur mår du?

kramar

2011-12-18 @ 22:36:10
URL: http://uturanorexin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0