Godmorgon bloggisar!

Jag åkte hem igår efter middagen, och precis som förra gången så blev ångesten tusen gånger värre här.
Hade verkligen en helveteskväll. Eeh jo, tackar som frågar.
Har hemträning, om ni undrar, så jag ska vara tillbaks idag innan luch. 
Mami väckte mig halv åtta imorse med yoghurt, müsli, juice och ostfralla. 
Älskar verkligen frukost och på avdelningen är det nästan aldrig några problem, men här hemma blir allt så himla mycket svårare. Här hemma är jag svag.

Sitter i sängen just nu med min varma vetekudde och känner doften av blommor och nyfallet sommarregn. Längtar ut. 
Tänker på risifruttin, äpplet och näringsdrycken som jag måste klara av under resan tillbaka. Tänker på mat, konstant, men inte som jag gjorde förut. Det var längesen jag kände sug efter något. Heja regelbundna måltider?!

Hoppas att ni får en fin dag. Jag saknar er!



Kommentarer
Postat av: Gaia

Sjukt ja. Kämpa, jag lovar att det lättar. Jag har varit på avd 2 gånger och välj dv sen efter- det är en stor omställning annars att åka hem direkt. Vem var du av alla på yogan? Haha. Jag är där nästa torsdag i alla fall, jobbar paralellt med dv så är inte alltid där. Jag har kommit långt, lärt mig av alla tidigare erfarenheter. Så äter och tar mina 2 nd per dag utan att kompromissa- för jag vet att det blir bättre. Sen har jag många vänner som alltid stöttar mig nu mot det friska. Så....kämpa! Jag har träffat kroniker som förstört sina liv. Inte okej alls. Kram

2011-07-03 @ 09:38:24
URL: http://Gaiaetc.blogspot.com
Postat av: Loivsa

Du är bäst! Det blir bättre:) håll ut bara!!

2011-07-03 @ 14:48:12
URL: http://Loivsa.blogspot.com
Postat av: ingrid

Ville bara kika in och säga att jag hoppas att det går bra för dig! Att du mår bättre.

Massor av kramar!!

2011-07-07 @ 23:43:48
URL: http://mishkas.blogg.se/
Postat av: gaia

hej,



Jag var väldigt dålig första gången så hann aldrig upp till normalvikt- så jag tror att jag var ganska fast i tankarna när jag kom hem även om jag var motiverad. så jag gick ner rejält när jag kom hem och sedan så kom jag tillbaka 8 veckor. det jag gjorde fel första gången var att jag tackade nej till dagvård efter dom 12 veckorna för att jag var trött på behandling. men man ska inte ångra egentligen.. man lär sig av sina misstag. jag är sjukt motiverad nu, även om det är tufft som in i helvete. har många vänner som stöttar på sitt sätt och jag ska börja på internat till hösten. så jag kämpar för att nå dit. det är så sjukt..för jag lever verkligen ett dubbelliv känns det som. jag har många vänner, är ute och tar ett glas, känner ägare till ställen ute i göteborg ( inte för att det är värsta grejen ) men så har jag denna jävla äs som hindrar mig från att leva fullt ut. och det vill jag bli av med. jag är på god väg, man måste bara våga stå ut. jag har varit "frisk" några veckor när jag var i paris i maj, jag bara åt vad jag ville. så jag vet att det går. men måste få tillbaka min ork. jobbigt med avståndet vännen..men kämpa på som tusan på avd. så du känner dig stabil när du kommer hem. och ta dagvård om du får möjlighet. för det är ett bra stöd så man bara inte kommer hem direkt. vi ses nog på sjukgymnastiken, haha jag dör. så sjukt, för hittade din blogg av en slump bara. jag läser inga äsbloggar alls nu. är så jävla trött på det så det inte är sant. KRAM!<3

2011-07-10 @ 09:26:10
URL: http://gaiapadovan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0